Stomp i børnehaven Hedelundsgade

I Brønderslev kommunes og vores læreplaner har vi fokus på inklusion og sproglig udvikling. Derfor har vi fokus på rim, remser, eventyr og sange i børnehaven. Vi havde nogen tid i forvejen talt med børnene om, hvad de kunne tænke sig, at vores forestilling skulle handle om. Den skal være om pirater og piratprinsesser og vi vil synge og danse, sagde de. Ud fra det havde Linette og vi en samtale før vi gik igang. Lige fra start formåede Linette at inddrage børnenes ideer, og det var meget inspirerende at opleve hvordan hun fulgte børnenes spor. Hun lyttede til dem, og byggede så forestillingen op, sammen med børnene. Det er helt i tråd med den pædagogik, vi har i det daglige. Det virkede rigtid godt


Vi er stadigvæk ikke kommet os helt ovenpå den flotte forestilling, som børnene, Linette og vi fyrede af. Det er første gang vi har lavet noget så stort med 20 børn i alderen 5-6 år. En af drengene sagde forleden: "Jeg var næsten ved at græde, da vi var færdige, så glad var jeg ". Store ord i en 5 årigs mund. Vi vi i fremtiden bruge nogle af de metoder Linette brugte. Vi fik mange gode ideer med os, F.eks: hvordan man lærer et barn at fornemme en rytme - vrøvlehistorier om mærkelige toiletter, "skørt vand", som vi drikker for at blive "skøre", og Tante Andante historierne. I høj grad humor, som børn elsker det.


Linette har i høj grad været en inspirator for os. Hun bragte nye lege til børnehaven, f.eks. den skøre japaner, og nede i junglen hvor vildmanden bor. Der går ikke en dag hvor vi ikke hører rim og remser fra forestillingen.